BLIV JULECREWER på CIRKUS JUL
Cirkus Jul er vores nyeste skud på stammen, og vi glæder os helt vildt til at bygge det sammen med dig.
Efter planen skulle der have været premiere på Cirkus Jul i 2020, men som så meget andet satte corona en stopper for det. Det gør bare at vi glæder os endnu mere til at skyde det igang i vinteren 2021!
Inde i cirkusteltet sørger vi for en magisk julet cirkusforestilling, hvor både Orla Frø-snapper, næsehornet Otto, Cirkeline, Mustafa fra Mustafas Kiosk og Vitello optræder i manegen. I smukt samspil med cirkusartister og skuespillere folder figurerne sig ud i cirkusnumre, rørende fortolkninger af kendte julesange og dans.
Cirkus Jul er en juleoplevelse, som hele familien kan samles om. Læs mere på cirkusjul.dk
Udenfor teltet skaber vi en lige så magisk cirkusplads fyldt med jul, traditioner, hygge og forskellige aktiviteter for børn og voksne. Og det er her vi skal bruge en flok af ca. 25 frivillige hver eneste dag, til at hjælpe med billetter, salg, lager, få folk på plads i teltet, aktiviteter, osv, osv, osv.
Fordi det hele er så nyt og der endnu er lang tid til vi starter forestillingerne, har vi ikke svaret på alle spørgsmål endnu. Men vi ved at vi vil gøre vores allerbedste for at give dig en skøn oplevelse som crewer, og skabe et fantastisk sammenhold og en enestående Cirkus Jul Kultur.
Rent praktisk ved vi dog at udgangspunktet er nogenlunde det samme som altid, når man er frivillig hos Muskelsvindfonden: Vi dækker din transport, vi sørger for mad og drikke på dine vagter, og vi tilbyder overnatning hvis du kommer langvejs fra og skal være med flere dage (såfremt corona tillader det).
Så hvis du er frisk på at give en hånd med, enten til opbygning, forestillinger eller nedpakning, så tøv endelig ikke med at tilmelde dig. Vi vil så gerne have flest mulige med fordi det skaber den allerbedste mulighed for en fantastisk start når vi løfter i flok. Du kan se vagtplanen og mødetider her nedenfor og allernederst kan du tilmelde dig.
Hvis du har spørgsmål skal du endelig bare skrive til mig, Gitte Valentin, på giva@muskelsvindfonden.dk, så svarer jeg på det jeg kan og ellers finder jeg svaret.
Og indtil da kan du følge med på vores facebookside for Cirkus Jul Crewere: https://www.facebook.com/search/top/?q=cirkus%20jul%20crewere&epa=SEARCH_BOX
Vi glæder os til at se dig.
VAGTPLAN:
Uge 45 - København
Torsdag kl. 08-20: Opbygning af pladsen
Fredag kl. 08-20: Opbygning af pladsen
Lørdag kl. 08-20: Opbygning af pladsen
Søndag kl. 08-20: Opbygning af pladsen
Uge 46- København
Tirsdag kl. 13.00 – 20.00: Forpremiere kl. 17.00
Onsdag kl. 14.30 – 20.00: Forpremiere kl. 17.00
Torsdag kl. 14.30 - 20.00: Premiere kl. 17.00
Fredag kl. 14.30 – 20.00: Forestilling kl. 17.00
Lørdag kl. 10.00 – 19.30: Forestilling kl. 12.30 og 16.30
Søndag kl. 10.00 – 19.30: Forestilling kl. 12.30 og 16.30
Uge 47 - København
Onsdag kl. 14.30 – 20.00: Forestilling kl. 17.00
Torsdag kl. 14.30 – 20.00: Forestilling kl. 17.00
Fredag kl. 14.30 – 20.00: Forestilling kl. 17.00
Lørdag kl. 10.00 – 19.30: Forestilling kl. 12.30 og 16.30
Søndag kl. 10.00 – 22.00: Forestilling kl. 12.30 og 16.30 + nedpak af pladsen
Uge 48 København/Aarhus
Mandag kl. 08.00-20.00: Nedpakning af telt - KBH
Tirsdag kl. 08.00-20.00: Nedpakning af telt - KBH
Onsdag kl. 08.00-20.00: Nedpakning af telt - KBH
Torsdag kl. 08.00-20.00: Opbygning af pladsen - Aarhus
Fredag kl. 08.00-20.00: Opbygning af pladsen - Aarhus
Lørdag kl. 08.00-20.00: Opbygning af pladsen - Aarhus
Søndag kl. 08.00-20.00: Opbygning af pladsen - Aarhus
Uge 49 - Aarhus
Torsdag kl. 13.00 – 20.00: Forpremiere kl. 17.00
Fredag kl. 14.30 – 20.00: Premiere kl. 17.00
Lørdag kl. 10.00 - 19.30: Forestilling kl. 12.30 og 16.30
Søndag kl. 10.00 - 19.30: Forestilling kl. 12.30 og 16.30
Uge 50 - Aarhus
Onsdag kl. 14.30-20.00: Forestilling kl. 17.00
Torsdag kl. 14.30-20.00: Forestilling kl. 17.00
Fredag kl. 14.30-20.00: Forestilling kl. 17.00
Lørdag kl. 10.00 - 19.30: Forestilling kl. 12.30 og 16.30
Søndag kl. 10.00 - 19.30: Forestilling kl. 12.30 og 16.30
Uge 51 - Aarhus
Mandag kl. 10.00-20.00: Forestilling kl. 12.30 og 16.30
Tirsdag kl. 8.00 – 20.00: nedpak af pladsen
Onsdag kl. 8.00 – 15.00: Nedpak
Torsdag kl. 8.00 – 15.00: Nedpak
Ved indgangen til pladsen skal der ikke scannes billetter, men vi kommer tli at have en lille infobod bestående af to personer der kan sælge billetter, samt vejlede vores gæster hvis de er i tvivl om noget. Udover at sidde i informationsboden, hjælper man til i de andre sektioner når der er travlt.
På Intern Service er vi 3-5 mennesker alt efter hvor mange gæster der er.
Vores opgave er at få "alt det bag kulisserne" til at køre. Vi er simpelthen et hold der servicerer de andre hold.
Vores opgaver kunne fx være:
- At levere varer fra lager til forpladsen
- At tømme skraldespande
- At reparere noget der er gået i stykker
- At give en ekstra hånd hvis andre hold mangler (fx. popcornboden lige før forestilling)
- At scannebilletter for gæster på vej ind i teltet
- Gående salg inde i teltet (drikkevarer, lysdyr, etc)
Kort sagt hjælper vi med alt det vi kan, når vi kan. Så er du til et alsidigt job lidt mere bag kulisserne end de andre hold, hvor service til dine medfrivillige er det allervigtigste - så er det her holdet for dig.
På oplevelsesholdet er vi en lille gruppe af fire-seks personer.
Vi skal skabe oplevelser for alle vores gæster med smil og højt niveau af service.
Nogle eksempler kunne være
- at få alle gæster med på at danse om det store juletræ
- at lege gemmeleg i vores juletræsskov
- at bemande kreative aktiviteter
- at læse højt af børnebøger for mindre grupper børn
Vi kommer til at lave det der lige passer ind på dagen for at skabe de fedeste oplevelser for gæsterne - og som crewer er man mere end velkommen til selv at byde ind eller eksperimentere med underholdning, udklædning, lege osv.
Udover at skabe oplevelser, skal vi i den sidste halve time før forestillingen og i pauserne, hjælpe med gående salg i teltet, at seate gæsterne, måske lave popcorn og hvad der ellers lige er brug for.
Er du til gak og løjer, underholdning, udklædning, og elsker du at lave service og være tæt på gæsterne - Så er det her det perfekte hold for dig.
På popcornholdet er vi 4-6 personer alt efter hvor mange gæster der er.
Vores opgave er at få poppet nok popcorn til ALLE gæsterne på dagen og sælge dem. Når vi har allermest travlt får vi hjælp fra de andre på pladsen til at sælge og poppe, men ellers bruges dagen i popcornteltet med fokus på produktion og hyggeligt samvær.
Så er du til salg og service, effektiv produktion og kunne du tænke dig at blive en del af et lynhurtigt eksekverende pop-team, så er det her hold det rigtige for dig.
På salgsholdet skal vi naturligvis sælge :-)
Vi skal sælge merchandise og slush-ice (ja slush-ice selvom det er vinter - for børn er det en lækker ting hele året rundt :-) )
På holdet er vi 6-8 personer alt efter om det er en dag med mange eller få gæster. Vi bemander både en slush-ice bod og en merchandisebod. I Slush-ice sælger vi seje julebægre med økologisk slush-ice og i merchandise-boden sælger vi ca. ti forskellige specialudviklede merchandisevarer til Cirkus Jul.
Er du til hurtig og effektiv service, med masser af smil, og hurtig interaktion med væres gæster, så er det her hold lige noget for dig. Og selvfølgelig skal du også synes det er fedt at fylde varer op, producere slush-ice, slå papkasser sammen, og alt det praktiske der nu hører med :-)