HJEM BLIV FRIVILLIG ARRANGEMENTER OM KRÆWET KONTAKT OS KALENDER FAQ NYHEDER LOGIN

NYHEDER

Søndag den 20. juni kan du være med til at sætte fokus på ALS i DIT lokalområde!
ALS løbet 2021 er arrangeret af ALS i fokus, en frivilliggruppe under Muskelsvindfonden.


Alle kan være med!
Sammen – men hver for sig – går, løber eller triller vi for ALS i hver vores lokalområde. Tilmeld dig 1km gåtur, eller 3, 5 eller 10km gå- eller løbetur, og som noget nyt: En halvmarathon. Sidste år fik vi forespørgsler på længere cykeldistancer, så i år kan du også tilmelde dig 25, 50 eller 100km cykling. Men hvis du eller børnene har lyst til at tage cyklen på de korte distancer, er det selvfølgelig også OK. Køb den officielle løbs-T-shirt i vores webshop hos Sportyfied og tag eventuelt en flok balloner med på turen.

Find mere information om tilmelding, deltagelse og priser her: Sportstiming - ALS Løbet 2021

Den Internationale ALS/MND Alliance Awareness Dag
21. juni er den Internationale ALS/MND Alliance Awareness Day, der bliver markeret over hele verden. Vi skal også være med i Danmark, men for at flest muligt kan være med, har vi valgt søndag den 20. juni. Bind vandrestøvlerne, kridt løbeskoene og få tunet hjulene. Om du går, løber eller har brug for hjul til at komme frem (det kunne være løbehjul, rulleskøjter, rollator, cykel eller kørestol) så vær med til at sætte ALS i fokus søndag den 20. juni sammen med os!
 
Se mere her om, hvad der foregår på verdensplan den 21. juni: https://www.alsmndalliance.org/
Eller på vores Facebookside: https://www.facebook.com/ALSiFokus

Støt op om dette fantastiske event. Brug gerne det officielle #ALSløbet2021 og meget gerne #kræwløber så vi kan se hvor mange fantastiske kræwere der løber, går eller triller med på dagen. Giv den gas og god tur... 
 

Retningslinjerne fra kulturministeriet betyder heldigvis, at vi kan afvikle Cirkus Summarum og vi har nu en mere konkret plan. Og vi har fået endelig go’ til at køre – fantastisk. Billetter bliver sat i salg den 25. og 27 maj????

 
Vi bliver dog begrænset i vores kapacitet idet det påkræves, at der er 2kvm pr. gæst. Vi kommer ligeledes til at sektionere publikum fra indgang til udgang i 3 sektioner á max 500. Og for at få så meget kapacitet som muligt, kommer vi til at have fem ekstraforestillinger. Dem er der taget højde for på kræwet.dk, når man tilmelder sig.

Vi håber, at de af jer der skulle have været på Grøn i stedet kunne tænke jer at komme og bakke op om Cirkus Summarum.
Vi har rigtig meget brug for ekstra hjælp og hænder særligt i uge 25 (premiereugen, hvor der blandt andet altid er en formidabel premierefest????).

Obs. Når du tilmelder dig skal du vælge, om du vil være i zone 1, 2 eller 3 samt skrive i kommentarfeltet, hvem du er afsted sammen med, så vi kan sikre den bedste og sikreste oplevelse for jer. Læs på kræwet.dk, hvilke boder og aktiviteter hver zone indeholder.
Tusind tak for jeres tålmodighed og opbakning – vi kommer til at rocke det Cirkus ?

Dit Kræwkontor

Grøn 2021 aflyses
Det føles som en kæmpe mavepuster, men vi må desværre aflyse Grøn 2021. Det er vi så mega kede af. Det føles som en evighed siden, vi har været afsted, og vi havde glædet os sindssygt meget til at mødes, kramme, feste, skåle og have en fantastisk tur sammen med alle jer frivillige.
 
Siden den nye aftale om genåbningen af Danmark landede, har vi knoklet til det sidste for at finde en løsning på at afvikle sommerens koncertkaravane med udgangspunkt i den sektionsmodel, vi har udviklet. Men selvom der er enkelte dele af modellen, vi kan nikke genkendende til i genåbningsplanen, er det særligt makskapaciteten på 2.000 tilskuere frem til udgangen af juli, der gør afviklingen af den planlagte Grøn 2021 umulig.
 
Vi ser derfor ingen anden udvej end at aflyse Grøn 2021.

Sidst, men ikke mindst vil vi bare sige jer alle en kæmpe tak for at være verdens bedste frivillige, der er supertålmodige og altid bakker op om Muskelsvindfonden og arrangementerne. Vi kan ikke vente til vi igen må komme på græs sammen med jer.

I onsdags det endelig offentliggjort, at Grøn 2021 rammer landevejene i ugerne 27, 28, 29 og 30.
Her kan du se, hvordan pladsen bliver indrettet i sektioner, som kan skaleres op og ned efter myndighedernes anbefalinger.
 
 
Som Kræwer kan man deltage på en af følgende ture:
 
TUR 1
Uge 27: Aarhus, Aalborg, Aalborg og Randers.
Uge 28: KBH, Næstved, Næstved og Odense.
 
TUR 2
Uge 29: Esbjerg, Kolding, Aarhus og Aarhus.
Uge 30: Odense, Odense, Valby og Valby.
 
Har du endnu ikke tilmeldt dig, kan du gøre det under "Tilmeld" og "Grøn", hvor du også kan læse mere.
 
Vi glæder os vanvittigt meget til at se jer alle sammen på græs.


Så er det officielt, at Cirkus Summarum udkommer til sommer 2021.

Billetsalget starter den 27. april til København & den 29. april til Aarhus - begge dage kl. 9.00???? Og det er via www.cirkussummarum.dk 

Som aktiv (tilmeldt) frivillig får du fire billetter med 50 kr. i rabat pr. billet til en valgfri forestilling. Du kan enten købe billetterne, når vi starter billetsalget og få pengene refunderet. Eller du kan vente til vi sender et separat link til dig på mail i maj måned.


Ny Cirkusplads i København
I år flytter Cirkuspladsen fra Amager til Ballerup. Årsagen til flyttet er, at Tiøren er en fredet plads og må derfor ikke have arrangementer af mere end fem dages varighed. Den regel har vi siden 2009 haft en særskilt dispensation fra. Den dispensation udløb i 2020, og vi har desværre fået afvist vores nye dispensationsansøgning. Efter en grundig vurdering af 4-5 andre pladser faldt valget på Ballerup, da kommunen i Ballerup har en masse at tilbyde og pladsen passer godt til vores behov.

Pladsen har gode S-togforbindelser og ligger tæt ved Malmparken st. Den er lettilgængelig fra motorvejen og har gode parkeringsmuligheder. Nærmeste motorvejsafkørsel er afkørsel 1 mod Ballerup C, Skovlunde.

Adressen til den nye plads er: Marbækvej 7, 2750 Ballerup (Harrestrup Ådal). Se kort her


Vi glæder os til en fantastisk Cirkus sommer med dig????????????

#fordivielskerfrivillige

#pladstilforskelle

I sidste uge afholdt vi en digital workshop omkring skabelsen af et lotterikræw - tusind tak til alle jer der deltog, det var virkelig gode input vi tog med derfra..
Vi ved nu at lotteriets første trækning bliver afholdt i foråret og udelukkende "internt", og hovedsageligt for medlemmer - derfor bliver der ikke brug for en masse hjælp til den trækning.
Men til sommer skal vi lancere Det Store Selleri - Muskelsvindfondens vanvittige lotteri for hele Danmark, og der får vi brug for jeres hjælp.
Vi har både brug for so-me kyndige mennesker og digitale ambassadører, ligesom vi får brug for "on-site" kræwere der vil stå for sjove events og tiltag fx. på Grøn, eller som mindre pop-ups rundt i landet. Dertil kommer der en trækning i efteråret, hvor vi også lancerer et digitalt underholdningsshow - og der skal helt sikkert også bruges kræw-evner????
I løbet af foråret lover vi at oprette en facebookgruppe til dem der gerne vil være en del af lotterikræw på den ene eller den anden måde, og have konkrete opgaver og tiltag vi kan lancere.
Har du spørgsmål eller er nysgerrig, så giv endelig lyd her i kommentarfeltet eller skriv til os på kræwet@muskelsvindfonden.dk.
DBH. Dit Kræwkontor

På fonden sidder vi og planlægger på fuld damp. Det er der ikke noget nyt i, på denne årstid (tro det eller la være). Det nye er dog, at vores måde at planlægge på, i den grad er forandret.

Hvor vi tidligere har justeret til og ændret 10-20 % fra år til år, så er det hele vendt på hovedet i 2021. Det betyder at mange opgaver tager længere tid! En sund øvelse der tester tålmodigheden, men samtidigt giver et bedre og skarpere indblik i kompleksiteten i projekterne.
Det er hårdt at sidde med komplekse beslutninger. Det var meget nemmere at træffe de intuitive beslutninger, der hverken kræver store tanker eller masser af kage! Men vi finder altid en løsning...
Ringedag vs Ringeuger
For præcis 2 uger siden lavede vi endnu en ny opgave. Vi begyndte at ringe ud til alle de frivillige der var tilmeldt i 2020. Ikke en kompleks opgave, men en opgave med masser af energi og kærlighed. Fra starten kaldte vi det ”RINGEDAG”. Nu kører vi på 14 dag og er næsten i mål. Tak for mange gode snakke. Det har været vildt at få og ikke mindst mærke den opbakning der er fra verdens bedste frivillige.
Der er altid forbundet en god spænding med at lave noget nyt, men samtidigt, så kunne det jo være vi ville få et input eller to. Og det fik vi – og vi fik mere. TAK
Vi fangede ikke alle på telefonen, men så skulle du gerne have modtaget en sms eller mail (måske begge dele). Og husk, at du er altid velkommen til at ringe eller skrive til os..
 
Politisk pres og ønsker om ”spilleregler” til sommer!
Udover at kigge på zoneopdelinger, billettyper, skoleplan mm., så har vi en opgave i at få klarhed over, hvad det er for en spilleplade, vi bevæger os ind på til sommer. Og lad os være 100 % ærlige, der er ingen på denne jordklode der kan sige hvad der kommer til at ske til sommer. Vi taler med de politiske ordfører, vi stiller spørgsmål til kulturministeren og vi klæder vores formand fra Dansk Live på med spørgsmål, så vi ved hvilke forudsætninger vi har at arbejde med til sommer.
Ingen vil give garantier for, at vi ”kommer på græs”, men vi I indsamlingsafdelingen laver tiltag for at muligheden er større end hvis vi bare kopierede 2019 sæsonen. Flere har sikkert også hørt om muligheden for, at der indføres et Corona-Pas. Et ” digitalt Pas” som skal oplyse os som arrangør om gæsten enten er vaccineret, har antistoffer i kroppen eller en negativ test. Tidshorisonten er 3-4 mdr. før det bliver iværksat. Vi følger med og glæder os til at se en plan for dette tiltag.
Vi er optimistiske og krydser fingre for, at vi kan lave en sommer med en tryg oplevelse både for Kræwet og for vores gæster. Der er flere store internationale festivaler der pt. aflyser. Husk kære venner, det er arrangementer med over 100.000 gæster om dagen. Vi har planen klar for zoner med maks 1000 mennesker på henv. Grøn og Cirkus. Det er helt andre tal og forudsætninger.
Vi skal derfor holde fast, vise samfundssind og samle kræfter til en sommer med masser af popcorn, kolde fadøl og ikke mindst – mærke de mange kram kræwerne imellem…
 
De bedste hilsner Indsamlingsafdelingen

Så er der nye data fra kræwundersøgelsen i slutningen af 2020.

Vi har plukket nogle af spørgsmålene ud og samlet til jer der har lyst til at fordybe jer i det her. Vi har med vilje valgt ikke at medtage kommentarer, da kommentarer anses for værende personlige, også selvom spørgeskemaet er anonymt.

Skulle du være nysgerrig eller have input til noget omkring undersøgelsen, så tag endelig fat i os.

God ”læse”-lyst.

 

 

 

 

 

 

 

 

Så er vi endelig nået så langt i planlægning, at vi nu kan fortælle, at Grøn21 bliver udvidet til fire uger i juli, hvor vi samlet afholder 16 koncerter for op til 160.000 gæster i alt, dvs. max 10.000 gæster pr. koncert.
Det bliver fire uger med musik over det ganske land med koncerter fra torsdag-søndag i alle ugerne. Vi er ikke helt færdige i planlægningen, men lige nu arbejder vi ud fra, at vi besøger i alt ni forskellige byer – ergo nogle af byerne besøger vi både to og tre gange. Vi knokler stadig på, med at lukke aftale med diverse kommuner, så den specifikke plan for hvornår vi er hvor, må desværre vente lidt – men vi er stolte af at kunne sige, at #Grøn21 ligger i ugerne 27, 28, 29 og 30.
Vi forventer at åbne for tilmeldingen i starten af det nye år, men allerede nu har vi i samarbejde med en gruppe sektionschefer, defineret i hvilket omfang, det er muligt at deltage som frivillig:
Vi ser det lidt som to Grøn-ture, som vi kender det, bare i mindre skala, men opbygget på samme måde, Men hånden på hjertet, så er der stadig mange forhindringer på vejen og Brostrøm og Frederiksen kan nå at ændre tingene mange gange endnu. Det betyder at det stadigt er et kæmpestort ”HVIS SÅFREMT IFALD” om det overhovedet bliver muligt at afholde eks. overliggerdage. Men hvis det sker, så er det vores ydmyge håb & ønske, at du enten deltager i de første to uger eller de sidste to uger ????
 
De bedste julehilsner
Dit Kræwkontor

I indsamlingsafdelingen har vi stillet os selv nogle spørgsmål om corona situationen. Det er både ift. hvordan vi takler situationen, hvordan vi forholder os til corona, hvordan 2020 har været for medlemmerne og økønomisk. 

Læs om det hele her.

De bedste hilsner

Dit Kræwkontor

×

Oprettelse som frivillig

If you do not have a Danish CPR (a Danish social security number) please send an email to frivillig@kræwet.dk and we will help you register
Hemmelig adresse
Hemmeligt telefonnummer Jeg giver mit samtykke til indhentning af straffe- og børne-attest via e-Boks med Nem-Id
Jeg acceptere Muskelsvindfondens persondatapolitik, som kan læses HER

× Avatar
Husk mig
Glemt password?

× Avatar

× Avatar
TAK fordi du har valgt at blive frivillig i Muskelsvindfonden - vi glæder os til at se dig på et af vores arrangementer!
Dette er din bekræftelse på at vi har registreret dine oplysninger - nu mangler vi blot politiets godkendelse af din straffeattest og din børneattest, får du modtager en velkomstmail fra os.

Straffeattest & Børneattest godkendelse - hvordan?
Du vil i løbet af den næste uges tid, modtage to mails i din e-Boks, ang. elektronisk samtykke, fra Rigspolitiet.
Du skal blot åbne disse to mails fra Rigspolitiet i din e-Boks og følge anvisningerne - derved giver du Muskelsvindfonden tilladelse til at modtage de nødvendige oplysninger.
Vær opmærksom på at begge samtykkeerklæringer skal godkendes af dig, før din ansøgning kan færdigbehandles.

OBS - Når du har godkendt begge henvendelser fra Rigspolitiet, vil du inden for få dage modtage en velkomstmail (tjek evt. dit spamfilter hvis du ikke har modtaget den senest en uge efter du har givet samtykke.)

Velkomstmailen indeholder dit personlige login samt kode, så du kan logge ind på www.kræwet.dk og tilmelde dig som frivillig på vores arrangementer.

Mens du venter:
-kan du evt. læse vores Frivillighedshåndbog som fortælle hvad det vil sige at være frivillig hos Muskelsvindfonden. Download den her: https://muskelsvindfonden.dk/crewet/frivillighedshaandbogen/
Vil du gerne læse mere om et specifikt arrangement kan læse turbøgerne for vores større arrangementer. Du kan downloade turbøgerne under punkt 9 i vores FAQ: https://muskelsvindfonden.dk/crewet/faq/

Find os på Facebook MSF Frivillighedskontoret er vores officielle gruppe: https://www.facebook.com/Frivillighedskontoret
Det Grønne Crew er vores frivilliges egen gruppe. Her kan du stille spørgsmål om alt omking vores arrangementer og få et lynhurtigt svar: https://www.facebook.com/groups/4955203005/?fref=ts
Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på frivillig@kræwet.dk eller på telefon 8948 2222.

Endnu en gang en kæmpe tak til dig, fordi du har lyst til at være frivillig for Muskelsvindfonden.
×