Som frivillige på Cirkus Summarum, kan der oftest være en masse spørgsmål, som man gerne vil have svar på.
Vi har forsøgt at give svarene på nogle af dem:
Hvornår foregår Cirkus Summarum?
I 2023 har vi brug for din hjælp i uge 24-31.
Uge 24 er det opbygning af pladsen,
Uge 25-28 er forestillingsuger i Ballerup,
Uge 28-29 flytter vi cirkus fra Ballerup til Aarhus (torsdag uge 28 til tirsdag uge 29)
Uge 29-31 er forestillingsuge i Aarhus, hvorefter vi pakker cirkus sammen.
(Børneklub er mulig i uge 26, 27 og 30 - læs mere længere nede :) )
Arbejdsopgaver:
Frivillige på Cirkus Summarum er opdelt i to hold; Serviceholdet og Salgsholdet, og på de hold er der forskellige funtioner, som tilsammen skaber en fantastisk Cirkusplads. Gæsterne skal tages imod med et smil og hjælpes igennem indgangen, popcorn skal poppes og sælges, Slush-ice skal fryses, sælges og serviseres, merchendise skal over disken så der kan tjenes penge til familier berørt af muskelsvind, og et servicehold sørger for, at tingene fra lageret bliver pakket og fragtet ud til alle boderne.
Bag hegnet har vi en børneklub hvor frivilliges børn kan have det sjovt, mens mor og/eller far arbejder ude på pladsen(børns tilmelding skal manuelt bekræftes.). Derudover hjælpes vi alle med til, at give gæsterne en positiv og mindeværdig oplevelse på pladsen
(Hvis du har et ønske til en specifik funktion, kan du skrive det i kommentaren når du tilmelder dig, men vi håber i vil være åbne for hvorend vi finder jeres hjælp mest gunstig.)
- Grundforudsætningerne for oplevelsen er gode - fra god til fantastisk, handler ligeså meget om, hvor meget du selv ligger i det :)
Arbejdstider:
Vi har som udgangspunkt brug for frivillige:
Der kan forekomme ekstra lange dage ved f.eks. nedtagning, forpremierer, premierer etc., men det vil stå udspecificeret ved tilmelding.
Overnatningsmuligheder
En stor del af det at være frivillig på Cirkus Summarum er også det sociale samvær med de andre frivillige. Derfor har Muskelsvindfonden sovepladser til rådighed både i Aarhus og Ballerup.
Så hvis du har lyst til at overnatte på pladsen sammen med de andre frivillige, er der selvfølgelig mulighed for det. Der er to-personers køjesenge i en fire-værelset vogn. De 4 væreler ligger i forlængelse af hinanden
Det er altid tilladt at medbringe sit eget telt også - vi skal nok sørge for at der er ledninger til at kunne trække strøm ;)
Sociale arrangementer:
I løbet af ugerne er der næsten hver aften sørget for et socialt arrangement, hvor du kan være med, hvis du har lyst. Det kan være alt fra skattejagt til filmhygge i spiseteltet. Så der er sørger for hygge og sjov, du skal bare møde op! :-)
Adresser:
Ballerup: Marbækvej 7, 2750 Ballerup (Harrestrup Ådal)
Aarhus: Tangkrogen, Marselisborg Havnevej 1, 8000 Århus C
Børneklub på Cirkus Summarum (Husk at tilmelde via. email, læs under)
Vidste du, at Cirkus Summarum har en børneklub? Det vil sige. at, hvis du godt kunne tænke dig at være frivillig, men gerne skal have det til at gå op med familielivet, så kan du tage dine børn med som frivillig på Cirkus Summarum. Det fungerer på den måde, at dine børn bliver passet af andre frivillige i bagområdet (hvor vi har indrettet en børneklub), mens du er frivillig. Når arbejdsdagen er ovre eller inden den begynder, kan man bruge tiden sammen som familie på cirkuspladsen eller i den by, man nu er i.
Der er børneklub i ugerne:
26 - FYLDT
27 - FYLDT
30 - FYLDT
Man kan ansøge om at have børn i børneklubben for én sammenhængende periode på maks en uge (5 dage, onsdag til søndag), ellers onsdag-fredag eller lørdag-søndag
Er du interesseret i at tilmelde dit barn eller bare høre mere, så send en mail til Sebastian på Seba@muskelsvindfonden.dk
Husk, dit barn først er tilmeldt, når du har modtaget ansøgt og fået bekræftigelse gennem mail :)
Læs mere og find tilmeldingen gennem dette link: (Kopier og søg på hjemmeside)
https://muskelsvindfonden-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/workplace_crewet_dk/EZRFnRwHukdCoogwTkPadtABkMYmJ4MS0iwekNAgqdPyPw?e=Fqg04t
Meget mere information
Inden du skal afsted modtager du en SMS med et link til en form for turbog. Her kan du læse alt hvad der er værd at vide inden du skal afsted som frivillige.
Har du spørgsmål til Cirkus Summarum så send os en på på cirkusfrivillig@muskelsvindfonden.dk
Fik du ikke svar på dit spørgsmål, så tjek den generelle FAQ for dig som frivillig på Muskelsvindfondens arrangementer her.
På forpladsen til Cirkus Summarum er der masser af aktiviteter for børnene. Og her kan man som frivillig bidrage til at holde køerne, underholde børnene mens de venter, eller måske endda selv lege med. Aktiviteterne er vigtige for børnene, da det er der de får ventetiden til at gå, og det skaber en sjov og legende stemning på pladsen. Så har du et hjerte der brænder for at give børn gode oplevelser, er det her helt sikkert en sektion for dig.
Her bliver de frivilliges børn passet. Der er ca. en frivillig pr. fem børn, og vi sørger for underholdning, udflugter og masser af skæg og ballade. Hvis man selv har børn i børneklubben er det stadig tilladt at være frivillig i klubben. Man skal bare være opmærksom på, at man er frivillig mere end man er forælder.
På serviceholdet er der flere forskellige funktioner, og man kommer derfor til at varetage en række praktiske opgaver såsom at fylde varer op, rengøre toiletter, seate gæsterne, hente pap rundt i boderne og løbende holde forpladsen fin og opryddet. Den anden del er at gå rundt på pladsen og lave oplevelser for alle vores gæster, så de føler, at de får noget udover det usædvanlige. Forskellen på dette hold og aktivitetsholdet er, at man på service-holdet selv skal være opsøgende ovenfor gæsterne og tage initiativ til opgaverne som er beskrevet ovenfor.
I indgangen er der rigtig travlt lige før en forestilling, men der er noget at lave hele tiden. Her er de primære opgaver at byde vores gæster velkommen, scanne deres billetter, udlevere deres forkøbte produkter samt svare på alle deres spørgsmål.
Gæsterne på Cirkus Summarum er vilde med merchandise, og derfor har vi selvfølgelig også en bod, som er proppet med alverdens sjove ting. Hvis du skal arbejde i en merchandice-bod, kommer du blandt andet til at stå for salget af: Cirkus Summarum rygsække, programmer, Tshirts, og meget andet!
Mix-holdet varetager Slush ice-salg, Gifflar, Sun Lolly og stewarden (den personer der befinder sig i teltet og hjælper gæsterne under forestillingen). Mix-holdets opgaver er særligt i en salgsbod. Det er derfor vigtigt, at man elsker gæstekontakt og er god til at indgå i dialog med gæsterne.
Når der er cirkus, skal der selvfølgelig også være popcorn! Derfor er popcorn et af de mest eftertragtede og efterspurgte produkter på cirkuspladsen. Vi starter produktionen af popcorn tidligt på dagen for at kunne følge med, når gæsterne kommer. Så hvis du står i popcornboden, kan du være ganske rolig: du skal nok få masser af popcorn :-)