HJEM BLIV FRIVILLIG ARRANGEMENTER OM KRÆWET KONTAKT OS KALENDER FAQ NYHEDER LOGIN

CIRKUS SUMMARUM

Som frivillige på Cirkus Summarum, er der oftest en masse spørgsmål, som man gerne vil have svar på. Her har vi forsøgt at give svarene på nogle af de spørgsmål. 

 

Hvornår foregår Cirkus Summarum?

I 2021 har vi brug for hjælp i uge 24-31. I uge 24 er det opbygning af pladsen, uge 25-27 er forestillingsuger i København, uge 28-31 er forestillingsuge i Aarhus, hvorefter vi pakker cirkus sammen.

 

Arbejdsopgaver:

På Cirkus Summarum kan du arbejde inden for nogle forskellige arbejdsområder: forplads service, popcorn, merchandise, børneklub, indgang, mixholdet, flexholdet og aktiviteter. Du kan prioritere dine ønsker, når du tilmelder dig, men vi kan ikke garantere, at alle får deres ønsker opfyldt. Det plejer dog at være sjovt lige meget hvor man er. Du er derfor også meget velkommen til at sætte denne prioritering på "Der hvor der er mest brug for mig". 

 

Arbejdstider:

Vi har som udgangspunkt brug for frivillige:

 Onsdage, torsdage og fredage kl. 07.30/12.00 – 20.30

 Lørdage og søndage kl. 7.30 – 18.30

Der kan forekomme ekstra lange dage ved f.eks. nedtagning, forpremierer, premierer etc., men det vil stå udspecificeret ved tilmelding.

 

Overnatningsmuligheder

En stor del af det at være frivillig på Cirkus Summarum er også det sociale samvær med de andre frivillige. Derfor har Muskelsvindfonden sovepladser til rådighed både i Aarhus og København.

Så hvis du har lyst til at overnatte på pladsen sammen med de andre frivillige, er der selvfølgelig mulighed for det. Sovevognene består af rum med køjesenge, så man bor tæt og uden særlig luksus – men hyggeligt! Hvis du bor tæt på cirkuspladsen i enten Aarhus eller København, er du også velkommen til at tage hjem og sove om natten, hvis du har brug for det. Du må gøre lige præcis det, der er bedst for dig!

 

Adresser:

København: Tiøren, Amager Strandpark, Amager Strandvej 246, 2300 København S

Aarhus: Tangkrogen, Marselisborg Havnevej 1, 8000 Århus C

 

Børneklub på Cirkus Summarum

Cirkus Summarum er Muskelsvindfondens børnearrangement, hvor der hver dag er tilknyttet ca. 40 frivillige til at få hjulene til at køre rundt på den store legeplads foran cirkusteltet.

Men vidste du, at Cirkus Summarum har en børneklub? Det vil sige. at, hvis du godt kunne tænke dig at være frivillig, men gerne skal have det til at gå op med familielivet, så kan du tage dine børn med som frivillig på Cirkus Summarum. Det fungerer på den måde, at dine børn bliver passet af andre frivillige i bagområdet (hvor vi har indrettet en børneklub), mens du er frivillig. Når arbejdsdagen er ovre eller inden den begynder, kan man bruge tiden sammen som familie på cirkuspladsen eller i den by, man nu er i. 

Er du interesseret i at høre mere eller i at tilmelde dit barn, så send en mail til Julia på juna@muskelsvindfonden.dk


Fik du ikke svar på dit spørgsmål, så tjek den generelle FAQ for dig som frivillig på Muskelsvindfondens arrangementer her.

Vagtplan 2021

Kommer i januar..

 

Du kan være frivillig i disse sektioner på Cirkus Summarum

 Her bliver de frivilliges børn passet. Der er ca. en frivillig pr. fem børn, og vi sørger for underholdning, udflugter og masser af skæg og ballade. Hvis man selv har børn i børneklubben er det stadig tilladt at være frivillig i klubben. Man skal bare være opmærksom på, at man er frivillig mere end man er forælder.

Hvis du er på dette hold, vil du enten blive placeret i indgangen eller i merchandiseboden. 

Hvis du er i indgangen byder du gæsterne velkommen, scanner billetter og sørger for at gæsterne er klar til Cirkusoplevelsen.

Hvis du er i merchandiseboden sælger du alverdens merchandise og merchandisepakker med forskelligt indhold. Her står du også for udlevering af merchandisepakker som gæsterne har bestilt på forhånd. 

Hvis du er på dette hold, vil du enten blive placeret i indgangen eller i merchandiseboden. 

Hvis du er i indgangen byder du gæsterne velkommen, scanner billetter og sørger for at gæsterne er klar til Cirkusoplevelsen.

Hvis du er i merchandiseboden sælger du alverdens merchandise og merchandisepakker med forskelligt indhold. Her står du også for udlevering af merchandisepakker som gæsterne har bestilt på forhånd. 

Er du på oplevelse- og serviceholdet står du enten ved en aktivitet og hjælper & guider børn og forældre til at prøve denne ellers laver du opsøgende service og gående salg rundt på pladsen eller i cirkusteltet. Som en del af serviceholdet er du også med til at sikre, at der er nok varer i boderne og sørge for at holde madområdet, toiletter mv. rent og pænt. 

Er du på oplevelse- og serviceholdet står du enten ved en aktivitet og hjælper & guider børn og forældre til at prøve denne ellers laver du opsøgende service og gående salg rundt på pladsen eller i cirkusteltet. Som en del af serviceholdet er du også med til at sikre, at der er nok varer i boderne og sørge for at holde madområdet, toiletter mv. rent og pænt. 

Hvis du er på dette hold, er du enten i popcornboden eller i slush-ice-boden. I popcorn sørger man for, at der er poppet nok popcorn til en stort salg lige op til forestillingen. Og man sælger dem selvfølgelig også. I slush-ice sælger du enten bægerne, hjælper gæsterne med at fylde op eller sørger for, at maskinerne inde i boden kører som de skal.

×

Oprettelse som frivillig

If you do not have a Danish CPR (a Danish social security number) please send an email to crewet@muskelsvindfonden.dk and we will help you register
Hemmelig adresse
Hemmeligt telefonnummer Jeg giver mit samtykke til indhentning af straffe- og børne-attest via e-Boks med Nem-Id
Jeg acceptere Muskelsvindfondens persondatapolitik, som kan læses HER

× Avatar
Husk mig
Glemt password?

× Avatar

× Avatar
TAK fordi du har valgt at blive frivillig i Muskelsvindfonden - vi glæder os til at se dig på et af vores arrangementer!
Dette er din bekræftelse på at vi har registreret dine oplysninger - nu mangler vi blot politiets godkendelse af din straffeattest og din børneattest, får du modtager en velkomstmail fra os.

Straffeattest & Børneattest godkendelse - hvordan?
Du vil i løbet af den næste uges tid, modtage to mails i din e-Boks, ang. elektronisk samtykke, fra Rigspolitiet.
Du skal blot åbne disse to mails fra Rigspolitiet i din e-Boks og følge anvisningerne - derved giver du Muskelsvindfonden tilladelse til at modtage de nødvendige oplysninger.
Vær opmærksom på at begge samtykkeerklæringer skal godkendes af dig, før din ansøgning kan færdigbehandles.

OBS - Når du har godkendt begge henvendelser fra Rigspolitiet, vil du inden for få dage modtage en velkomstmail (tjek evt. dit spamfilter hvis du ikke har modtaget den senest en uge efter du har givet samtykke.)

Velkomstmailen indeholder dit personlige login samt kode, så du kan logge ind på www.kræwet.dk og tilmelde dig som frivillig på vores arrangementer.

Mens du venter:
-kan du evt. læse vores Frivillighedshåndbog som fortælle hvad det vil sige at være frivillig hos Muskelsvindfonden. Download den her: https://muskelsvindfonden.dk/crewet/frivillighedshaandbogen/
Vil du gerne læse mere om et specifikt arrangement kan læse turbøgerne for vores større arrangementer. Du kan downloade turbøgerne under punkt 9 i vores FAQ: https://muskelsvindfonden.dk/crewet/faq/

Find os på Facebook MSF Frivillighedskontoret er vores officielle gruppe: https://www.facebook.com/Frivillighedskontoret
Det Grønne Crew er vores frivilliges egen gruppe. Her kan du stille spørgsmål om alt omking vores arrangementer og få et lynhurtigt svar: https://www.facebook.com/groups/4955203005/?fref=ts
Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på crewet@muskelsvindfonden.dk eller på telefon 8948 2222.

Endnu en gang en kæmpe tak til dig, fordi du har lyst til at være frivillig for Muskelsvindfonden.
×